dijous, 30 d’octubre del 2008

Compartim, gràcies per la vostra col·laboració

Ens plau compartir avui en el full educatiu un conte aportat per la Dolors Prats (veure el post anterior) que ens pot ajudar a nosaltres i als nostres infants. Us animem a continuar compartint i col·laborant ja que el coneixement es construeix de forma conjunta. I tots i cadascú de vosaltres teniu coses importants per aportar!

La societat actual de presses i estrès, famílies de pocs components, informacions contradictòries, etc, fan que els pares es trobin sols i insegurs davant el repte d’educar els fills. És per això que des de l’escola des de fa tres anys promovem la participació i col·laboració de famílies i altres membres de la comunitat; entre d’altres amb articles des de aquest full educatiu, de la Revista l’Estany, o amb comentaris a través del bloc del web de l’escola i l’opció de proposar xerrades o tallers amb temàtiques que us preocupin.

És bo recordar que a la nostra escola tenim espais que faciliten la col·laboració mestres-famílies, compartint informacions, sabers, maneres de pensar i de fer com són:
  • Comunicació fluida a les entrades i sortides de l’escola.
  • Reunió general d’inici de curs.
  • Trobades mensuals amb les famílies per informar, fer propostes, debatre, organitzar,...
  • Horari d’entrevistes de les famílies amb les tutores els divendres de 12 ½ a 13 ½ h.
  • Horari de direcció d’atenció al públic, els dimecres de 9 a 11 h.
  • Espais a l’aula de participació familiar: setmana del protagonista; tallers; contes...
  • Participació de les famílies en els aprenentatges dels infants: deures a casa, preparació conjunta de conferències, participació diària en la preparació de la motxilla i els materials escolars; estudis (taules, llegir...)
  • Col·laboració en l’organització de festes.
  • Informació sobre la nostra escola i activitats del curs, a través dels fulls que es donen a cada família a l’inici de curs, i a tothom que ens visita o s’interessa per la nostra escola..
  • Maleta viatgera amb llibres per les famílies.
  • Comunicats escrits sobre activitats, festes, etc.
  • Ús de l’agenda escolar a primària.
  • Informe i entrevista individual 1r i 3r trimestre i informe d’autoavaluació a primària el 2n trimestre de curs.
  • Comunicats explicant les competències bàsiques i altres aspectes educatius.
  • Valoració positiva de les diferències davant les famílies.
  • Coordinació amb l’AMPA d’activitats, festes i cada vegada que cal.
  • Convocatòria trimestral del Consell escolar per a la gestió conjunta.
  • Coordinació en el projecte “Millora de l’èxit escolar”: ludoteca (setmanal) i promoció d’activitats per les famílies.
Així, els pares d’en Guillem i l’Adrià, volen compartir amb tots nosaltres "Las zapatillas", un conte que parla de la solidaritat, de com el que fem avui ens pot retornar en el futur, complement perfecte del tema que comentàvem a l’inici de curs: autoestima i autonomia. Ben segur que ens serà útil.

Els contes tenen grans potencialitats educatives, utilitzades al llarg de la història i per les diferents cultures d’arreu. Ens faciliten aprendre de forma lúdica, enriquir el llenguatge, propiciar la creativitat, canalitzar emocions i apropar els infants a temes “tabú” com el sexe o la morT, des de la ficció.

Gràcies, doncs, per la vostra col·laboració, els nens també us ho agrairan.