diumenge, 1 de juny del 2008

Hàbits Parvulari

Mares, pares, avis, tiets,... M’HEU D’AJUDAR A ...

Autonomia personal

Personal, higiene i salut:
  • Rentar-me les mans i la cara sempre que calgui: després d’anar al lavabo, de menjar ...
  • Arremangar-me les mànigues per rentar-me
  • Eixugar-me bé desprès de rentar-me.
  • Anar sol/a al lavabo per fer pipí i caca.
  • Eixugar-me el cul.
  • Adonar-me que tinc mocs i mocar-me sol.
  • Seure bé a la cadira.
  • Llançar els papers a la paperera (a casa, a l’escola, al carrer...)
  • Jugar amb maquinetes, ordinador, wii... màxim 15’ al dia.
  • Mira la televisió només una estoneta cada dia i si pot ser amb algun adult.
  • Donar les coses i estris a la mà, MAI llançar-los

D’alimentació:
  • Menjar sol/a
  • NO utilitzar biberó. Menjar sòlid
  • Menjar de tot i tastar coses noves
  • Seure bé a taula i no aixecar-me fins quan m’ho hagi acabat tot
  • Menjar en un temps prudencial
  • Fer servir els coberts
  • Fer servir el tovalló

A l’hora d’anar a dormir:
  • Dormir sol/a i al meu llit
  • No utilitzar xumet
  • Anar a dormir sempre a la mateixa hora
  • Quedar-me sol/a a l’habitació
Autonomia  i Ordre

D’ordre:

  • Tancar la motxilla
  • Tractar bé les joguines i endreçar-les
  • Ajudar i col•laborar en tasques de casa
  • Endreçar i penjar la bata, la bossa...
  • Responsabilitzar-me de les meves coses (No m’ho heu de portar quan me l’oblido)


    Amb la roba:
    • Despullar-me tot sol/a.
    • Vestir-me amb poca ajuda.
    • Posar-me i treure’m la bata, la jaqueta...
    • Cordar-me i descordar-me la roba.
    • Adonar-me de que porto les sabates descordades i demanar ajuda, si cal.
    • Cordar-me les sabates.
    • Per tal d’aprendre a organitzar-me, l’equipament d’educació física, jaquetes, bates, bossa, recanvi... els he de dur marcats amb el nom i una veta d’uns 20 cm. per penjar.

    Autonomia i Treball

    De treball:
    • Agafar el llapis correctament
    • Usar els estris pel que són (tisores, punxó...) no són joguines
    • Col•locar correctament fulls, llibres 
    • Endreçar joguines i el material que hem utilitzat
    • Deixar el lloc de treball endreçat
    • Preparem junts la conferència i la setmana del protagonista i posem  data

    Quan em desplaço a casa i a l’escola:
    • Pujar i baixar escales correctament
    • Caminar sense còrrer dins de casa, de l’escola i qualsevol edifici.

    Quan em desplaço al carrer:
    • Caminar bé carrer
    • Anar sense cotxet
    • Caminar al costat del pare i la mare
    • Comportar-se correctament quan entrem en algun lloc.
    • Respectar a la gent i al material del carrer
    • Anar sempre a darrera i en cadireta i amb cinturó quan hi vaig amb cotxe

    Relació

    • Escoltar quan algú em parla
    • Fer les coses a la primera vegada que me les diuen.
    • Demanar ajuda (només quan la necessiti).
    • Demanar les coses correctament. Utilitzar si us plau i donar les gràcies
    • Parlar  sense cridar
    • Esperar el torn de paraula
    • No interrompre els adults quan parlen
    • Saber esperar
    • Resoldre els problemes parlant
    • Saludar i acomiadar-me. 
    • Saber jugar sol/a una estona
    • Fer les feines ben fetes
    • No barallar-me. Intentar resoldre els meus problemes amb altres infants.
    • Jugar amb tots els amics i companys
    • Compartir i respectar les joguines
    • Respectar les normes de joc
    • Saber demanar perdó