dijous, 5 de juny del 2008

Hàbits Primària (Cicle Superior)

Mares, pares, avis, tiets,... M’HEU D’AJUDAR A ...

Autonomia, responsabilitat i organització

  • Cal que entre tots m’ajudeu a potenciar el meu esforç i dedicació a la meva feina i les meves obligacions.
  • Amb la vostra ajuda i la de l’escola he de veure la impor-tància que té el fet de ser  responsable de la feina i de les pròpies errades, perquè aquest és un aprenentatge que em serà imprescindible en la meva vida adulta.
  • No m’heu de justificar quan no compleixi amb les me-ves responsabilitats. Per a mi serà molt més important que m’ajudeu a reflexionar sobre la necessitat de complir amb les meves equivocacions. He d’aprendre de les meves equivocacions.
  • M’he d’acostumar a preguntar els meus dubtes i assegurar-me que he entès bé allò que he de fer.
  • Tinc el privilegi de ser dels grans de l’escola, també és una responsabilitat perquè els petits copien allò que fem, i cal fer-lo bé.
  • Ser padrí/na és una sort, però també una responsabilitat de preparar activitats, explicar-les i avaluar-les, cal doncs una bona planificació i organitzar-me bé.
  • Haig de col•laborar a les tasques de casa i de l’escola com un membre més que sóc.
  • Necessito que m’ensenyeu a fer un bon ús de les noves tecnologies: ús d’ordinador, internet, mòbil...)
  • He de fer un menjar saludable, dormir i descansar les hores necessàries.
  • No puc estar més de ½ h. diària amb maquinetes...

Treball i estudi
El deure d’un estudiar és ESTUDIAR per poder complir-lo em cal:
  • Mantenir l’atenció a l’escola i quan expliquen. Aprofitar el temps
  • Haig de tenir un horari i un espai fix per a estudiar cada dia, en un lloc adient on no hi hagi distraccions (com la tv); on tingui tot el material necessari i una bona il•luminació.
  • Tenir cura del material (carpeta, quaderns, fulls, ...) i endreçat a punt per ser usat.
  • El material de classe, tots, són responsabilitat meva. Si alguna vegada me’ls descuido a casa no me’ls heu de portar a l’escola. Segur que d’aquesta manera no me’ls torno a oblidar.
  • Apuntar a l’agenda allò que cal i dur-la cada dia a l’escola
  • Entre tots hem de planificar la setmana de manera que pugui estudiar, fer els deures i realitzar activitats extraescolars, però també descansar. Per poder anar més tranquil hauria de treballar a casa al voltant de ¾ h. cada dia.
  • Preparar les lliçons i les avaluacions, no deixar-ho pel dia d’abans. Estudiar no vol dir només llegir, sinó subratllar les idees principals, fer mapes mentals, explicar-ho amb les meves paraules...M’heu d’ajudar a preparar-ho fent-me preguntes o corregint-me allò que he fet.
  • M’heu d’anar revisant l’agenda, així sempre estareu assabentats del que haig de fer i de notes, comentaris o comunicacions dins de l’agenda.
  • És important per mi, per sentir-me protagonista, que vingueu a l’escola a fer alguna activitat, decidim junts quina i quan la farem.
  • Per poder fer les meves conferències cal l’estructurem, busquem informació i recursos junts i fer pràctiques de presentació a casa de l’exposició oral i del Power Point

Relació i comportament

  • Si tinc algun problema a l’escola, cal que parleu amb mi i junts reflexionem sobre el que ha passat. I si voleu saber quelcom més us podeu adreçar als meus mestres.
  • És millor que jo no m’assabenti de totes les coses que voleu parlar amb els mestres; algunes les haig de saber, altres no cal.
  • No m’heu de justificar quan no compleixi amb les meves responsabilitats (deures, estudiar, tenir el material ...)
  • Quan m’hagueu de castigar perquè no he tingut una bona actitud, heu de prendre mesures que siguin adequades i ajustades a allò que ha passat i heu de ser capaços de complir allò que em digueu de fer, pel meu bé. És molt important que m’ensenyeu on són els límits.
  • He d’aprendre que hi ha aspectes sobre els quals els adults teniu l’ultima paraula i que no es poden negociar. En canvi, en altres, podrem adoptar decisions conjuntes i raonades entre tots.