diumenge, 1 de juny del 2008

Hàbits Primària (Cicle Inicial)

Mares, pares, avis, tiets,... M’HEU D’AJUDAR A ...

Autonomia, responsabilitat i organització

  • He d’entrar a l’escola a les 9 h i a les 15 h. per tal de pujar tots/es junts/es a classe i poder fer totes les activitats amb els meus companys/es. 
  • Si voleu donar un encàrrec, escriviu-lo a l’agenda, així no perdem temps de classe i serà la millor per recordar-ho. 
  • Si em quedo al menjador haig de tenir el tiquet de l’AMPA i portar-lo a la monitora. 
  • He de fer un menjar saludable, dormir i descansar les hores necessàries, no em puc estar fins tard fent activitats. 
  • No puc estar més de ½ h. diària amb maquinetes, jocs d’ordinador.
Heu d’ajudar-me:
  • A ser responsable de: la motxilla, les meves carpetes, l’equip d’Educació Física, la bata, l’esmorzar... (No m’ho heu de portar quan me l’oblido) 
  • A vestir-me i despullar-me, a cordar-me botons i els cordons de les sabates jo sol/a. 
  • A deixar la roba ben posada i al lloc que correspongui.A endreçar les joguines desprès jugar sense que se m’hagi de dir. 
  • A aprendre’m la meva adreça i telèfons. 
  • A col•laborar amb les tasques de casa que estiguin al meu abast.

Treball i estudi
  • A fer-me responsable dels deures disposar d’un espai de treball on pugui estar tranquil/la, ben il•luminat i amb els estris necessaris per realitzar-los. 
  • A ser curós/a i a recordar-me des papers que es reparteixen des de l’escola.  
  • A venir a l’escola amb un vestuari còmode i adequat, evitant complements que em puguin distreure. 
  • Llegir cada dia deu minuts a casa.

Relació i comportament
  • A ser amable i demanar les coses utilitzant si us plau i gràcies. 
  • A escoltar quan em parlen.
  •  A fer cas a la primera que em diuen una cosa. 
  • A respectar que cada persona i cada cosa té el seu moment i el seu lloc. 
  • A no interrompre una conversa entre adults. 
  • A saber esperar.A dur una vida tranquil•la i ordenada, sobre tot entre setmana, on disposi d’un temps personal per gaudir. 
  • A jugar amb tots els companys i companyes i a aprendre a resoldre els problemes que puguin sorgir tot sol/a. 
  • A disposar d’estones de diàleg amb vosaltres per tal d’afavorir: la comunicació, l’autoestima, la confiança, una bona estructuració del llenguatge ..