diumenge, 1 de juny del 2008

Hàbits Primària (Cicle Mitjà)

Mares, pares, avis, tiets,... M’HEU D’AJUDAR A ...

Autonomia, responsabilitat i organització

  • Cal que entre tots m’ajudeu a potenciar el meu esforç i dedicació a la meva feina i les meves obligacions. 
  • Amb la vostra ajuda i la de l’escola he de veure la importància que té el fet de ser  responsable de la feina i de les pròpies errades, perquè aquest és un aprenentatge que em serà imprescindible en la meva vida adulta. 
  • A l’escola, m’he de moure correctament sense fer soroll i respectant la feina dels altres. 
  • Haig de dur els deures, quaderns, etc. cada dia de casa a l’escola i tornar-hi.   
  • A classe he d’estar atent, aprofitant el temps, sense distreure’m. 
  • Haig de col•laborar a les tasques de casa i de l’escola com un membre més que sóc. 
  • Necessito que m’ensenyeu a fer un bon ús de les noves tecnologies: ús d’ordinador, internet, mòbil...) 
  • He de fer un menjar saludable, dormir i descansar les hores necessàries, no em puc estar fins tard fent activitats. 
  • No puc estar més de ½ h. diària amb maquinetes, jocs d’ordinador..

Treball i estudi
  • Haig d’aprendre a organitzar-me bé la carpeta. NO cal que me l’organitzeu vosaltres, llavors no ho sabré fer sol/a. Ajuda’m a aprendre’n. Gràcies. 
  • He d’aprendre a revisr el material per tenir-lo a punt a l’hora de treballar i renovar tot allò que falti. Si aprenc bé aquest hàbit, aprofitarè millor el temps a classe i els meus treballs seran més polits. 
  • A casa haig de tenir un horari per saber el que tinc que fer cada dia i un espai adequat fer fer-ho. 
  • Per tal que aprengui a organitzar-me el material m’heu d’ajudar a preparar unes etiquetes amb el meu nom. 
  • La roba d’educacio física, xaquetes, bates... els he de dur marcats amb el nom i una veta d’uns 20 cm. per penjar. 
  • No cal que em recordis tots els deures que he de fer. Ho porto apuntat a l’agenda. He d’aprendre a fer-me responsable, si sempre m’aviseu no m’espavilaré i no.  
  • Quan m’ajudeu a fer els deures, no cal que em digueu tot el que he de fer. Els deures són tasques que ja hem treballat a l’escola i els he de saber fer sol. Si tinc algun dubte ja us ho preguntaré. 
  • És important que m’ajudeu a trobar un lloc tranquil a casa per tal que pugui realitzar els deures amb l’atenció adequada. També cal que cada dia tingui una estona per fer els deures, revisar el que he fet a classe, estudiar... 
  • Si algun dia em deixo la motxilla, la carpeta, la roba d’eduació física o l’esmorzar, no me’l porteu, és la meva responsabilitat. Si me’l porteu no aprendré a espavilar-me

Relació i comportament
  • Cal que saludi. Si no recordo de fer-ho o us parlo amb exigència, feu-me saber que m’estic equivocant i que caldria mostrar una conducta més amable i positiva. 
  • A vegades marxo sense dir ni tan sols adéu a les persones amb qui he compartir estones. Espero que  m’ho recordeu perquè no em passi. 
  • Si en algun moment tinc un problema amb un company és important que en parlem, encara que no sempre tindré la raó. Possiblement jo també tingui la meva part de culpa. Com diu el refrany “Quan un no vol, dos no es barallen”. A la classe ja en parlem, tenim un espai per comentar-ho entre tots i així solucionar els conflictes.  
  • És important que aprengui a resoldre els meus conflictes de manera cada vegada més autònoma. 
  • A l’escola hi ha una normativa. Qualsevol conducta que no respecti implica que s’ha prendre alguna mesura que m’ajudi a reflexionar per tal de corregir-la o millorar-la.